Als notoire autorijder besloot ik na jaren weer eens de stoute schoenen aan te trekken en de trein te nemen naar een afspraak 130 km verderop. Waarom? Geen kans op files, onderweg nog even werken en om het openbaar vervoer nog eens een kans te geven.
Out of order
Als een van de weinige Nederlanders die niet in het bezit van een OV-chipkaart is, liep ik eerst naar de kaartjesautomaat. Maar helaas, de enige automaat op het perron in Brandevoort was out of order en bleef out of order. Ondanks het op afstand resetten door de NS.
NS app
Tien minuten later dan gepland, was er nog geen trein in het vizier. Een melding op de borden ontbrak. Na nog eens vijf minuten wachten, kwam ineens het verlossende antwoord waar ik op zat te wachten. Een rustige vrouwenstem uit de speaker op het perron vertelde dat de trein was uitgevallen in verband met een ongeluk. De volgende trein zou over ongeveer twintig minuten komen. Na dit bericht direct mijn collega gebeld, die al stond te wachten op het perron in Eindhoven. Geen verrassing voor haar dat ik te laat was. Via haar NS app had ze al vernomen dat ik tien minuten vertraging had.
Vlekkeloos verlopen
Veel bedrijven gaan met hun tijd mee. Ze communiceren via social media en ontwikkelen tal van apps. Helemaal goed natuurlijk, maar hoe bereik je, zoals in bovengenoemde situatie, direct al je klanten? Ik had die app toevallig niet op mijn smartphone geïnstalleerd. Waarom niet? Omdat ik altijd de auto pak naar een afspraak. En ik had natuurlijk stiekem gehoopt dat het reizen vlekkeloos zou verlopen.
Zorg voor de juiste mix
Wees als organisatie niet bang om te kiezen voor de inzet van bestaande middelen, ook al worden deze nog wel eens old school genoemd. Maak juist een mix van nieuwe en bestaande middelen, waardoor je al je verschillende klantgroepen bereikt. En met de juiste timing en boodschap vergroot je de kans dat je (nieuwe) klanten ook echt aan je organisatie of je product bindt. Wil je eens sparren over dit onderwerp? Ik help je graag op weg…